Zarządzanie kampanią reklamową Google Adwords

Reklamy z wykorzystaniem systemu Google Adwords obok pozycjonowania są najskuteczniejszą formą promocji w internecie. Możliwość różnicowania budżetu, wyboru grup docelowych, słów kluczowych, serwisów partnerskich, form reklamy daje praktycznie nieograniczone możliwości kreowania kampanii. Wiąże się to jednak z dużą wiedzą potrzebną do obsługi systemu, jak i doświadczeniem pozwalającym na planowanie i przewidywanie pewnych działań.

Na czym polega główny sukces Google Adwords?

Wiąże się on głównie z olbrzymią bazą wiedzy jaką dysponuje Google (zarówno wiedzy o stronach jak i zachowaniach użytkowników).

Reklama kontekstowa polega na odpowiednim dopasowaniu miejsc jej wyświetlania, tak aby te łączyły się treściowo z tematyką stron, do których prowadzi dany boks. Dzięki takiemu zabiegowi szansa na kliknięcie przygotowanego linku sponsorowanego wzrasta kilkakrotnie, gdyż osoba odwiedzająca wybrany serwis internetowy otrzymuje reklamę powiązaną z nim tematycznie, a co za tym idzie – zgodną również z jej zainteresowaniami.

 

Strategie działania.

Przygotowując kampanię Google Adwords zawsze staramy się odpowiedzieć na zasadnicze pytanie: Co chcemy osiągnąć?

W zależności od celów postawionych przez klienta przyjmujemy jedną z dwóch głównych strategi działania:

  • Zwiększenie świadomości marki, wykreowanie zainteresowania, które skutkować będzie zwiększeniem zainteresowania produktem lub usługą
  • Poprawienie oglądalności serwisu i osiągnięcie większej sprzedaży produktu poprzez dotarcie do większej ilości odbiorców

Bazując na tych dwóch głównych strategiach przygotowujemy od podstaw kampanie reklamowe, reklamy tekstowe i bannery tak, aby w odpowiedni sposób przyciągać uwagę internautów i kierować ich na odpowiednie treści.

Nasze działania

W ramach oferowanych usług proponujemy Państwu wsparcie w prowadzeniu kampanii Google Adwords w następującym zakresie:

  • Opracowanie strategii reklamowej Adwords i rozdzielenie budżetu
  • Przygotowanie strony internetowej do obsługi i mierzenia ruchu z Google Adwords. Implementacja programu umożliwiającego śledzenie statystyk wyświetlania reklam (Google Analytics)
  • Kreacja około banerów graficznych, filmowych i boksów tekstowych zgodnych ze specyfikacją platformy reklamowej Adwords
  • Przygotowanie oraz dostosowanie materiałów graficznych oraz filmowych do formatów umożliwiających edycję w platformie Google
  • Szczegółowa analiza efektów Kampanii reklamowej oraz okresowe raportowanie
  • Okresowa rotacja banerów
  • Nadzór nad całością Kampanii, zmiany nieefektywnych słów kluczowych, serwisów sieci partnerskiej, modyfikacje reklam.
  • Przygotowanie działań remarketingowych
  • Rekomendacje po zakończonej akcji