Większość ludzi, poszukując informacji w wyszukiwarkach, przegląda maksymalnie 2-3 strony wyników. Koncentrują się oni głównie na pierwszej stronie, a dokładniej na pierwszych 4-6 pozycjach.
Kilka miesięcy temu Did-it, Enquiro wraz z Eyetools opublikowały raport, w którym określono tzw. Złoty trójkąt Gogle, czyli miejsca w wynikach wyszukiwania, na które internauci patrzą na samym początku oraz na które najczęściej klikają.
W celach zbadania zachowania internautów ludzie z laboratorium Eyetools w San Francisco przedstawili 50 osobom 5 różnych sytuacji, w których musieli oni użyć wyszukiwarki. Na wyszukiwarkę zostało wybrane Google.
Największą uwagę internauci zwracali na tzw. Złoty trójkąt Google, który rozpoczyna się zaraz na pierwszym wpisie i w większości przypadków kończy na wpisie piątym.
Nasze doświadczenie potwierdza te badania. Wejście serwisu internetowego do pierwszej dziesiątki wyników dla danego słowa kluczowego i osiągnięcie trwałej i stabilnej pozycji w jej początku znacznie podnosi oglądalność strony, jednakże wejścia z głównych słów kluczowych, to w przypadku dobrze pozycjonowanego serwisu jedynie około 30% ogólnych wejść z wyszukiwarek. Pozostałe wejścia są efektem ruchu z pozostałych fraz, które wpiszą w wyszukiwarkę internauci. W większości nie jesteśmy w stanie w pełni tego przewidzieć, a potencjalni klienci znajdują nas dzięki wystąpieniom słów kluczowych w kontekście naszej strony oraz dzięki jej odpowiedniemu przygotowaniu.